lunes, 29 de noviembre de 2010

SERVITUD

Els prepotents no dotats d’una gran intel•ligència viuen en un ambient d’engany més dens que els mateixos monarques.
Seria una infamia de la qual no em vull fer complice. Jo, jo, personalment no puc tolerar aquesta infàmia! Seria per a mi renegar de l’amistat, de l’amor, d’això que hi ha de més sagrat dins de la meva ànima! Seria per a mi una traïció i esborrar d’un sol tret, això que hi ha de més net en la meva carrera d’escriptor i de polític, això que estimo més que la mateixa vida! Seria renegar de la meva dignitat!
De què li servien els seus milions si no podia comprar una cosa tan petita com la ploma i la inteligència d’un home? I aquell home que cobrava un sou d’ell, podia mantenir una altra voluntat que la seva?
El cor sol no guanya batalles, la paraula sense foc de l’ànima, encara és més inerme.

Joan Puig i Ferreter

No hay comentarios:

Publicar un comentario